Trzy poziomy treningu



Jedną z wielu zalet nordic walking jest to, że jest to forma aktywności, którą można uprawiać z dowolną częstotliwością i intensywnoscią, w zalezności od celu jaki sobie stawiamy decydując się na rozpoczecie treningów. Wspomniane dwa czynniki wyznaczajątrzy poziomy zaawanasowania: reakreacyjno-zdrowotny, fitness i sportowy.

 
Na pierwszym poziomie, zwanym zdrowotnym ćwiczą osoby, które chcą poprawić swoją kondycję oraz te, które są po przebytych urazach, zawałach serca, operacjach, a nordic walking traktują jako formę rehabilitacji. W tej grupie znajdziemy róznież osoby uprawiające nordic walking w celu zrzucenia zbędnych kilogramów.
Uprawiając nordic walking czyli aktywność o charakterze wytrzymałościowym poprawiamy głównie czynność układu oddechowego i krwionośnego.
Treningi na tym poziomie charakteryzują się niską intensywnością treningu, a ich głównym celem jest wstępna poprawa kondycji, dotlenienie organizmu i przyzwyczajenie go do ruchu, aktywności fizycznej

Poziom drugi określany jest jako fitness. Przeznaczony jest dla osób pragnących bardziej znacząco podnieść swoją kondycję fizyczną. Mimo, że wytrzymałość polepszamy już od pierwszego treningu na poziomie zdrowotnym, to w celu stałej poprawy formy konieczne jest zwiększenie częstotliwości i intensywności wysiłku. Na poziomie fitness zaleca się systematyczne chodzenie z kijami przynajmniej 3 razy w tygodniu przez 1,5 godziny.
 
Najwyższy poziom zaawansowania, to poziom sportowy. Służy przede wszystkim sportowcom, którzy szukają urozmaicenia w swoich metodach treningowych. Nordic walking na tym poziomie jest idealnym rozwiązaniem poprawiającym wytrzymałość, giętkość i siłę. Ważne jednak, żeby ten poziom treningu rozpoczynać po dobrym opanowaniu techniki nordic walking.
 
W ramach poziomu sportowego nordic walking pojawiają się takie formy treningu jak:
 
-          Trucht z kijami (nordic jogging)
-          Bieg z kijami (nordic running)
-          Skoki z kijami (nordic jumping)
-          Jazda na rolkach z kijami (nordic blading)

 
 
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu przedstawiającego różne formy treningu nordic walking http://www.youtube.com/watch?v=gZ_K6p_zUdA&feature=related
 
oraz przeczytania artykułu o jeździe na rolkach z kijkami